2011-10-30

Segura Viudas

När jag var i Las Palmas förra veckan gjorde jag ett impulsinköp vid cava-hyllan. Efter att ha suckat liteSegura Viudas Reserva Heredad Brut över alla billiga varianter av Freixenet så hamnade min blick på hyllan i det övre prishäradet. Där fanns en intressant årgångs-Cordoníu som jag tänkte slå till på, men föll sedan istället för den här originella flaskan. Den heter alltså Segura Viudas och är gjord på druvsorterna Macaebo och Parellada.

Peter och jag öppnade den efter snabbkylning direkt när jag kom hem och drack den till ett berg av räkor. Den var faktiskt jättegod - ganska fyllig men ändå torr och frisk. tyvärr hade den inte så mycket doft. Men den passade jättebra till räkberget och kommer vi åt att beställa den från Sverige så är det inte alls omöjligt att vi gör det någon gång. Peter säger att den är den godaste cavan han har druckit någonsin. Mmm, kanske ... den är i alla fall och strider på prispallen. Prisklassen är ungefär två hundralappar.


Inga kommentarer: