2013-07-10

Middag med Aria och Solà Raventós, 4 juli

På kvällen hittade vi en jättemysig trottoarservering som annonserade pinchos för 1 euro styck och cava för 1,50 glaset. Stället låg bara något kvarter från vårt hotell och eftersom vi var trötta passade det oss bra. Det visade sig vara ett av byns bästa pinchoställen och vi fick en furstlig avrundning på vår första cavadag för totalt 13,50 euro.

Peter var lite trött på cava och beställde en öl och jag gick först på husets cava Arias från källaren Segura Viudas. (Jag har skrivit om en annan Segura Viudas här på bloggen tidigare.) Den var enkel, mycket torr med mycket citrus som nästan gjorde den lite besk.

Glas två blev istället en Solà Raventós. I mina anteckningar har jag skrivit följande:
Gillade inte så mycket. Torr, nästan dammig. Kan bero på att jag har druckit cirka 157 sorters cava idag och att smaklökarna är uttröttade.
Jag tror att det var sant.


Inga kommentarer: